Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel blant skaterne som er plukket ut til konkurransen.

– Tror kanskje folk er stoka på store rails og speed. Gjør bare min greie jeg - kult at folk er gira, sier Bækkel.

De seks skaterne konkurrerer om å lage den beste et minutters parten. Konkurransen er todelt, hvor en jury kårer sin vinner under "World of X Games: Real Street på ESPN" 16. mai, mens publikumsavstemningen avgjøres mandag 18. mai.

STEM HER!

– Det har vært moro å lage en part som bare er et minutt, vanligvis er de jo mye lengre. Jeg tror vi hadde sånn fem måneder. Filmingen har vært i Santa Cruz, Los Angeles San Diego og Oslo. Tiden vi fikk til å filme var i vinter her i Norge, så måtte ut og reise for å få filma, sier Bækkel.

Kevin Bækkel under X Games i Telenor Arena.
Foto: Brettforbundet

Tjuefireåringen får mye oppmerksomhet om dagen, kanskje spesielt internasjonalt. I fjor debuterte han i X Games, i Telenor Arena. I tillegg slapp han parten Higher Power på ThrasherMagazine, som har fått enda flere øyne opp for Hamar-gutten. Higher Power er også nominert til årets videopart på SkateboardAwards.

I Real Street konkurrerer Kevin mot Clive Dixon, Jamie Foy, Dakota Servold, Franky Villani og Chase Webb.

– De andre partsa er helt rå, sinnsykt høyt nivå, sier Bækkel.

Se alle parts i årets Real Skate her!

Kevin er spesielt kjent for å være en av de mest gnarly skaterne i verden og for å skate ekstreme spots, noe som også tydelig frem i parten.

– Gjør du noe spesielt for å tåle julingen?

– Jeg prøver jo og holde meg så godt i form som jeg kan, men gjør ikke noe sånn helt spesielt.

Korona har satt litt stopper for de neste prosjektene, og som alle andre har Kevin måtte alle sine turer.

– Sitter jo litt fast i Norge nå, så blir mye skating i Oslo og rundt i Norge til sommeren. Må bare gjøre det beste ut av det og prøve å finne nye spots i her. Driver å filmer til en ny Emerica-film, avslutter Bækkel.

Konkurransen er todelt, hvor en jury annonserer sin vinner i "World of X Games: Real Street" på ESPN lørdag 16. mai

Avstemmingen varer frem til 17. mai

Stem frem Kevins part her!

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Historisk NM på Jæren
27.10.2020

Historisk NM på Jæren

Fikk du ikke tatt turen til Jæren? Fortvil ikke, her er NM-oppsummeringen til våre venner i Surf Norge.‍

Se surf-NM direkte!
25.10.2020

Se surf-NM direkte!

Norgesmesterskap i bølgesurf direkte fra Jæren

Resultater | Surf-NM2020
24.10.2020

Resultater | Surf-NM2020

Se resultatlistene fra årets norgesmesterskap i surf!

Støtt årets TV-aksjon!
16.10.2020

Støtt årets TV-aksjon!

Brettforbundet oppfordrer alle snowboardere, skatere og surfere til å støtte årets TV-aksjon for et renere hav.

Slik blir surf-NM 2020
16.10.2020

Slik blir surf-NM 2020

‍Alt du trenger å vite om årets norgesmesterskap i surf på Jæren.