Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel blant skaterne som er plukket ut til konkurransen.

– Tror kanskje folk er stoka på store rails og speed. Gjør bare min greie jeg - kult at folk er gira, sier Bækkel.

De seks skaterne konkurrerer om å lage den beste et minutters parten. Konkurransen er todelt, hvor en jury kårer sin vinner under "World of X Games: Real Street på ESPN" 16. mai, mens publikumsavstemningen avgjøres mandag 18. mai.

STEM HER!

– Det har vært moro å lage en part som bare er et minutt, vanligvis er de jo mye lengre. Jeg tror vi hadde sånn fem måneder. Filmingen har vært i Santa Cruz, Los Angeles San Diego og Oslo. Tiden vi fikk til å filme var i vinter her i Norge, så måtte ut og reise for å få filma, sier Bækkel.

Kevin Bækkel under X Games i Telenor Arena.
Foto: Brettforbundet

Tjuefireåringen får mye oppmerksomhet om dagen, kanskje spesielt internasjonalt. I fjor debuterte han i X Games, i Telenor Arena. I tillegg slapp han parten Higher Power på ThrasherMagazine, som har fått enda flere øyne opp for Hamar-gutten. Higher Power er også nominert til årets videopart på SkateboardAwards.

I Real Street konkurrerer Kevin mot Clive Dixon, Jamie Foy, Dakota Servold, Franky Villani og Chase Webb.

– De andre partsa er helt rå, sinnsykt høyt nivå, sier Bækkel.

Se alle parts i årets Real Skate her!

Kevin er spesielt kjent for å være en av de mest gnarly skaterne i verden og for å skate ekstreme spots, noe som også tydelig frem i parten.

– Gjør du noe spesielt for å tåle julingen?

– Jeg prøver jo og holde meg så godt i form som jeg kan, men gjør ikke noe sånn helt spesielt.

Korona har satt litt stopper for de neste prosjektene, og som alle andre har Kevin måtte alle sine turer.

– Sitter jo litt fast i Norge nå, så blir mye skating i Oslo og rundt i Norge til sommeren. Må bare gjøre det beste ut av det og prøve å finne nye spots i her. Driver å filmer til en ny Emerica-film, avslutter Bækkel.

Konkurransen er todelt, hvor en jury annonserer sin vinner i "World of X Games: Real Street" på ESPN lørdag 16. mai

Avstemmingen varer frem til 17. mai

Stem frem Kevins part her!

Slik blir X Games Aspen 2021
25.1.2021

Slik blir X Games Aspen 2021

Ståle, Marcus, Mons og Frditjof er klare for X Games Aspen denne uken. Her finner du all info om konkurransen.

Kleveland på pallen i Laax Open!
22.1.2021

Kleveland på pallen i Laax Open!

Marcus Kleveland gjorde slopestyle-comeback med tredjeplassen i Sveits.

Åpning av BUA Grunerløkka
19.1.2021

Åpning av BUA Grunerløkka

BUA´s nye tilskudd i Bydel Grunerløkka skal gi flere barn og unge muligheten til å oppleve gleden av skate- og snowboard.

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?
13.1.2021

Hvem fortjener å bli nominert til Skateboard Awards i 2021?

Brettforbundet gleder seg til å dele ut Skateboard awards for andre gang, i 2021!

Følg Laax Open her!
12.1.2021

Følg Laax Open her!

Kleveland, Bergrem og Røisland er klare for finale i Sveits. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.

FIS-registrering
12.1.2021

FIS-registrering

For å kunne delta i en FIS konkurranse må du ha en gyldig FIS lisens. Her finner du info!