Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel blant skaterne som er plukket ut til konkurransen.

– Tror kanskje folk er stoka på store rails og speed. Gjør bare min greie jeg - kult at folk er gira, sier Bækkel.

De seks skaterne konkurrerer om å lage den beste et minutters parten. Konkurransen er todelt, hvor en jury kårer sin vinner under "World of X Games: Real Street på ESPN" 16. mai, mens publikumsavstemningen avgjøres mandag 18. mai.

STEM HER!

– Det har vært moro å lage en part som bare er et minutt, vanligvis er de jo mye lengre. Jeg tror vi hadde sånn fem måneder. Filmingen har vært i Santa Cruz, Los Angeles San Diego og Oslo. Tiden vi fikk til å filme var i vinter her i Norge, så måtte ut og reise for å få filma, sier Bækkel.

Kevin Bækkel under X Games i Telenor Arena.
Foto: Brettforbundet

Tjuefireåringen får mye oppmerksomhet om dagen, kanskje spesielt internasjonalt. I fjor debuterte han i X Games, i Telenor Arena. I tillegg slapp han parten Higher Power på ThrasherMagazine, som har fått enda flere øyne opp for Hamar-gutten. Higher Power er også nominert til årets videopart på SkateboardAwards.

I Real Street konkurrerer Kevin mot Clive Dixon, Jamie Foy, Dakota Servold, Franky Villani og Chase Webb.

– De andre partsa er helt rå, sinnsykt høyt nivå, sier Bækkel.

Se alle parts i årets Real Skate her!

Kevin er spesielt kjent for å være en av de mest gnarly skaterne i verden og for å skate ekstreme spots, noe som også tydelig frem i parten.

– Gjør du noe spesielt for å tåle julingen?

– Jeg prøver jo og holde meg så godt i form som jeg kan, men gjør ikke noe sånn helt spesielt.

Korona har satt litt stopper for de neste prosjektene, og som alle andre har Kevin måtte alle sine turer.

– Sitter jo litt fast i Norge nå, så blir mye skating i Oslo og rundt i Norge til sommeren. Må bare gjøre det beste ut av det og prøve å finne nye spots i her. Driver å filmer til en ny Emerica-film, avslutter Bækkel.

Konkurransen er todelt, hvor en jury annonserer sin vinner i "World of X Games: Real Street" på ESPN lørdag 16. mai

Avstemmingen varer frem til 17. mai

Stem frem Kevins part her!

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!

Hanne blir landslagskjører
8.5.2020

Hanne blir landslagskjører

Vi ønsker Hanne Eilertsen velkommen til snowboardlandslaget!