Stem på årets videopart!

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. På grunn av korona-situasjonen må vi være kreative i gjennomføringen av årets event. Det jobbes derfor med hvordan festen kan kjøres over nett.

Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Stem også på:

Årets nykommer

Årets Standout

For å bli nominert til årets filmpart må man ha levert gnarly, teknisk og variert skating, og i tillegg vist kreativitet, originalitet, et personlig uttrykk og stil. Årets filmpart må også gi et positivt bilde av skateboard som miljø og aktivitet. Enhver part teller, uavhengig av om det er fra en film eller onlinepart.

Disse er nominert til årets videopart:

Heitor da Silva, Adidas part

Heitor ripper alt fra tradisjonelle til sære og unike spots. Heitors unike stil og skills fanger oppmerksomheten og skiller seg ut i mengden.

Kevin Bækkel, Higher Power

Kevin befester sin posisjon som en av verdens mest gnarly skatere. Uredd skater han spots de fleste andre ville hatt mareritt om.

Marcus Shaw, Free

Marcus er power og finesse kombinert. Alt stemmer når han skater, helt fra fargen på skolissene til flicken på flippsa.

Gustav Tønnesen, Adidas Reverb

Gustav-parten som verden har ventet på, og som han leverer! I tillegg til å skate så avslappet som bare Gustav kan, så drar han på med noen bangers som vil gå inn i historien.

Didrik Galasso, Enjoi Deedz Nuts

Didrik leverer sin første proff-part. Hans utradisjonelle og kreative skating taes til et nytt nivå i denne parten. Kreativitet, style, gnar og skateglede i ett.

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!