Kleveland på andreplass i comeback!

Marcus Kleveland ble nummer to i sin første konkurranse etter kneskaden. Fridtjof Sæther Tischendorf ble nummer tre.

– Det var skikkelig digg å kjøre konkurranse igjen. Jeg har savnet å ha det nervøsitets- og adrenalinkicket i kroppen, sier Marcus.

Nattens Knuckle Huck-konkurranse ble en sinnssyk avslutning på X Games i Aspen. Både Marcus og Fridtjof var favoritter gjennom hele konkurransen og dro på med vill kjøring. På de to siste hoppene prøvde Kleveland et triks som mest sannsynlig ville sikret han seieren, men var uheldig i landingen. Dagens prestasjon lover bra til resten av sesongen for Kleveland.

Seieren gikk til amerikanske Zeb Powell.

Foto: Daniel Tengs.

Rehabiliteringen har helt tydelig gått over all forventning.

– Jeg så ikke for meg at jeg skulle være her og kjøre i dag for å si det sånn. Alt har egentlig gått sinnssykt fort etter skaden. Det har bare gått på skinner hele veien egentlig, sier Marcus.

Les også: Kleveland er tilbake!

Fridtjof leverte nok en gang show i Aspen og tok tredjeplassen. Foto: Daniel Tengs.

Både kjørerne og publikum var gira over å se Marcus tilbake i bakken.

–  Jeg kunne egentlig ikke vært mer glad for responsen jeg har fått. Mottakelsen har vært kjempebra. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger og folk er ståka for å se meg, sier Marcus.

Foto: Daniel Tengs.

– Der er deilig å se Marcus tilbake på brettet igjen, og det er lett å se at han har det gøy når han kjører. At han tar en andreplass i første konkurransen han er kjører er det bare å ta av seg hatten av, sier landslagssjef Per Iver Grimsrud.

Les også: Mons tok sølv i X Games!

Fridtjof Tischendorf, som vant fjorårets Knuckle Huck, er nok den som har fått mest oppmerksomhet i Aspen denne uken, og i natt satte han prikken over i'en med tredjeplass i Knuckle Huck.

Foto: Daniel Tengs.

Backflip-klippet fra kvalifiseringen i slopestyle har gått viralt. Bare det første døgnet sanket Fridtjof inn 8000 nye følgere på Instagram.

Med guttas prestasjon i natt og Mons sitt sølv i slopestyle på lørdag ble X Games en suksess for det norske laget. Vi gratulerer!