Sandbech tok X Games-bronse!

Ståle Sandbech leverte sakene i en enormt spennende slopestyle-finale i Hafjell

– Det føles godt å palle på norsk jord foran familie og venner. Det var som å kjøre i Kirkerud i gamledager med xxxl-park, sier Ståle.

Hele familien hadde tatt turen for å se Sandbech kjøre i helgen.

– Det er spesielt godt å levere foran niesen min når hun begynner å forstå hva som foregår.

Foto: Daniel Tengs

Sandbech sikret seg også bronse i Dew Tour forrige måned.

– Det er deilig å avslutte sesongen med pallplass. Dette er jo andre pallplass i år. Jeg satser jo alltid på pallen og er så fornøyd så lenge jeg er der. Jeg mangler jo et X Games-gull, jeg har jo sykt lyst på det, men det føles veldig bra med bronse nå.

Foto: Daniel Tengs

På søndagen skyet det over og kjørerne fikk skikkelig regnvær under finalen. Det stoppet imidlertid ikke nivået på kjøringen.

– Regnet var jo selvfølgelig litt plagsomt, men det gjordeogså løypa mykere, så det var ganske bra forhold.

Foto: Daniel Tengs

Nå får 26-åringen tid til å fokusere mindre på konkurransekjøring og mer på filming.

– Nå skal vi ha et filmprosjekt i Nord-Norge med Monster, også lukter jeg litt på Alaska, men vi får se hva som skjer.

Foto: Daniel Tengs

Mons Røisland kjørte også helt rått i finalen og lå lenge på andreplassen. 22-åringen var dessverre uheldig i siste run, men endte på en solid femteplass.

Landslagssjef Per Iver Grimsrud er stolt over de norske guttas kjøring i helgen.

– Det er utrolig kult med tredjeplass til Ståle. Han er så rutinert, og igjen så viser han hvor god han er på snowboard. Han var irritert etter å ikke lande backside 1440 på gårsdagen big air så han var ekstra sugen på å få vist seg i dagens konkurranse. Mons er er der å puster de andre i nakken men fikk det ikke til å stemme på siste hoppet idag, så jeg føler veldig med han etter denne helga, sier Per Iver.

Les også: Knuckle-kongen tok gullet

Gårsdagens Knuckle Huck-vinner kjørte sin første slopestyle-konkurranse etter kneskskaden og landet to nydelige run. Dagens konkurranse er en bragd i seg selv for 20-åringen som egentlig ikke skulle vært tilbake på brettet enda.

– Det er veldig deilig å se Marcus tilbake i slopestyle-konkurranse igjen, han gjør to gode runs her i dag som er mer enn forventet etter den skaden han har hatt, sier Per Iver.

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars
16.3.2024

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars

Her finner du tidsskjema for NC big air og NM halfpipe

WC slopestyle Tignes
13.3.2024

WC slopestyle Tignes

World Cup slopestyle Tignes, Frankrike

Recap fra NC Slopestyle Geilo
12.3.2024

Recap fra NC Slopestyle Geilo

Recap fra NC slopestyle Geilo

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller
11.3.2024

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller

Her finner du påmelding og tidsskjema!

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik
11.3.2024

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik

Finn påmelding til lørdagens Norgescup i skate i Larvik her!

Natural Selection 2024
7.3.2024

Natural Selection 2024

10.–17. mars er det klart for en av årets store høydepunkt innen snowboarding, Natural Selection Tour!