Sandbech tok X Games-bronse!

Ståle Sandbech leverte sakene i en enormt spennende slopestyle-finale i Hafjell

– Det føles godt å palle på norsk jord foran familie og venner. Det var som å kjøre i Kirkerud i gamledager med xxxl-park, sier Ståle.

Hele familien hadde tatt turen for å se Sandbech kjøre i helgen.

– Det er spesielt godt å levere foran niesen min når hun begynner å forstå hva som foregår.

Foto: Daniel Tengs

Sandbech sikret seg også bronse i Dew Tour forrige måned.

– Det er deilig å avslutte sesongen med pallplass. Dette er jo andre pallplass i år. Jeg satser jo alltid på pallen og er så fornøyd så lenge jeg er der. Jeg mangler jo et X Games-gull, jeg har jo sykt lyst på det, men det føles veldig bra med bronse nå.

Foto: Daniel Tengs

På søndagen skyet det over og kjørerne fikk skikkelig regnvær under finalen. Det stoppet imidlertid ikke nivået på kjøringen.

– Regnet var jo selvfølgelig litt plagsomt, men det gjordeogså løypa mykere, så det var ganske bra forhold.

Foto: Daniel Tengs

Nå får 26-åringen tid til å fokusere mindre på konkurransekjøring og mer på filming.

– Nå skal vi ha et filmprosjekt i Nord-Norge med Monster, også lukter jeg litt på Alaska, men vi får se hva som skjer.

Foto: Daniel Tengs

Mons Røisland kjørte også helt rått i finalen og lå lenge på andreplassen. 22-åringen var dessverre uheldig i siste run, men endte på en solid femteplass.

Landslagssjef Per Iver Grimsrud er stolt over de norske guttas kjøring i helgen.

– Det er utrolig kult med tredjeplass til Ståle. Han er så rutinert, og igjen så viser han hvor god han er på snowboard. Han var irritert etter å ikke lande backside 1440 på gårsdagen big air så han var ekstra sugen på å få vist seg i dagens konkurranse. Mons er er der å puster de andre i nakken men fikk det ikke til å stemme på siste hoppet idag, så jeg føler veldig med han etter denne helga, sier Per Iver.

Les også: Knuckle-kongen tok gullet

Gårsdagens Knuckle Huck-vinner kjørte sin første slopestyle-konkurranse etter kneskskaden og landet to nydelige run. Dagens konkurranse er en bragd i seg selv for 20-åringen som egentlig ikke skulle vært tilbake på brettet enda.

– Det er veldig deilig å se Marcus tilbake i slopestyle-konkurranse igjen, han gjør to gode runs her i dag som er mer enn forventet etter den skaden han har hatt, sier Per Iver.

Brettvettregler
2.4.2020

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.