Sandbech tok X Games-bronse!

Ståle Sandbech leverte sakene i en enormt spennende slopestyle-finale i Hafjell

– Det føles godt å palle på norsk jord foran familie og venner. Det var som å kjøre i Kirkerud i gamledager med xxxl-park, sier Ståle.

Hele familien hadde tatt turen for å se Sandbech kjøre i helgen.

– Det er spesielt godt å levere foran niesen min når hun begynner å forstå hva som foregår.

Foto: Daniel Tengs

Sandbech sikret seg også bronse i Dew Tour forrige måned.

– Det er deilig å avslutte sesongen med pallplass. Dette er jo andre pallplass i år. Jeg satser jo alltid på pallen og er så fornøyd så lenge jeg er der. Jeg mangler jo et X Games-gull, jeg har jo sykt lyst på det, men det føles veldig bra med bronse nå.

Foto: Daniel Tengs

På søndagen skyet det over og kjørerne fikk skikkelig regnvær under finalen. Det stoppet imidlertid ikke nivået på kjøringen.

– Regnet var jo selvfølgelig litt plagsomt, men det gjordeogså løypa mykere, så det var ganske bra forhold.

Foto: Daniel Tengs

Nå får 26-åringen tid til å fokusere mindre på konkurransekjøring og mer på filming.

– Nå skal vi ha et filmprosjekt i Nord-Norge med Monster, også lukter jeg litt på Alaska, men vi får se hva som skjer.

Foto: Daniel Tengs

Mons Røisland kjørte også helt rått i finalen og lå lenge på andreplassen. 22-åringen var dessverre uheldig i siste run, men endte på en solid femteplass.

Landslagssjef Per Iver Grimsrud er stolt over de norske guttas kjøring i helgen.

– Det er utrolig kult med tredjeplass til Ståle. Han er så rutinert, og igjen så viser han hvor god han er på snowboard. Han var irritert etter å ikke lande backside 1440 på gårsdagen big air så han var ekstra sugen på å få vist seg i dagens konkurranse. Mons er er der å puster de andre i nakken men fikk det ikke til å stemme på siste hoppet idag, så jeg føler veldig med han etter denne helga, sier Per Iver.

Les også: Knuckle-kongen tok gullet

Gårsdagens Knuckle Huck-vinner kjørte sin første slopestyle-konkurranse etter kneskskaden og landet to nydelige run. Dagens konkurranse er en bragd i seg selv for 20-åringen som egentlig ikke skulle vært tilbake på brettet enda.

– Det er veldig deilig å se Marcus tilbake i slopestyle-konkurranse igjen, han gjør to gode runs her i dag som er mer enn forventet etter den skaden han har hatt, sier Per Iver.

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!