Sandbech tok X Games-bronse!

Sandbech tok X Games-bronse!

Ståle Sandbech leverte sakene i en enormt spennende slopestyle-finale i Hafjell

– Det føles godt å palle på norsk jord foran familie og venner. Det var som å kjøre i Kirkerud i gamledager med xxxl-park, sier Ståle.

Hele familien hadde tatt turen for å se Sandbech kjøre i helgen.

– Det er spesielt godt å levere foran niesen min når hun begynner å forstå hva som foregår.

Foto: Daniel Tengs

Sandbech sikret seg også bronse i Dew Tour forrige måned.  

– Det er deilig å avslutte sesongen med pallplass. Dette er jo andre pallplass i år. Jeg satser jo alltid på pallen og er så fornøyd så lenge jeg er der. Jeg mangler jo et X Games-gull, jeg har jo sykt lyst på det, men det føles veldig bra med bronse nå.

Foto: Daniel Tengs

På søndagen skyet det over og kjørerne fikk skikkelig regnvær under finalen. Det stoppet imidlertid ikke nivået på kjøringen.

– Regnet var jo selvfølgelig litt plagsomt, men det gjordeogså løypa mykere, så det var ganske bra forhold.

Foto: Daniel Tengs

Nå får 26-åringen tid til å fokusere mindre på konkurransekjøring og mer på filming.

– Nå skal vi ha et filmprosjekt i Nord-Norge med Monster, også lukter jeg litt på Alaska, men vi får se hva som skjer.

Foto: Daniel Tengs

Mons Røisland kjørte også helt rått i finalen og lå lenge på andreplassen. 22-åringen var dessverre uheldig i siste run, men endte på en solid femteplass.

Landslagssjef Per Iver Grimsrud er stolt over de norske guttas kjøring i helgen.

– Det er utrolig kult med tredjeplass til Ståle. Han er så rutinert, og igjen så viser han hvor god han er på snowboard. Han var irritert etter å ikke lande backside 1440 på gårsdagen big air så han var ekstra sugen på å få vist seg i dagens konkurranse. Mons er er der å puster de andre i nakken men fikk det ikke til å stemme på siste hoppet idag, så jeg føler veldig med han etter denne helga, sier Per Iver.

Foto: Daniel Tengs

Les også: Knuckle-kongen tok gullet

Gårsdagens Knuckle Huck-vinner kjørte sin første slopestyle-konkurranse etter kneskskaden og landet to nydelige run. Dagens konkurranse er en bragd i seg selv for 20-åringen som egentlig ikke skulle vært tilbake på brettet enda.

– Det er veldig deilig å se Marcus tilbake i slopestyle-konkurranse igjen, han gjør to gode runs her i dag som er mer enn forventet etter den skaden han har hatt, sier Per Iver.

Se så mye annet spennende!

Følg WST Roma 2026 her
8.6.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Følg WST Roma 2026 her

Landslaget er i Roma og skal konkurrere i World Skate Tour! Her er gjengen som skal være med!

Hva skjer når bærekraft møter virkeligheten i brettklubbene?
5.6.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Hva skjer når bærekraft møter virkeligheten i brettklubbene?

Det gir en bærekraftsrapport utarbeidet av tre NIH-studenter oss svaret på. Les mer her!

Skatesession med Aker BioMarine
3.6.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Skatesession med Aker BioMarine

Bra det ikke ble noen skader på Matts Johansen og Elias Nilsen! (se bilde i saken)

Viktig endring i Samordnet rapportering for neste år – dette må klubben/idrettslaget gjøre allerede nå
2.6.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Viktig endring i Samordnet rapportering for neste år – dette må klubben/idrettslaget gjøre allerede nå

Fra og med Samordnet rapportering 2026 (gjennomføres i april 2027) kan ikke klubbene lenger registrere aktivitetstall manuelt

Nå kan klubber som organiserer skateboard søke Brettforbundets aktivitetsmidler
29.5.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Nå kan klubber som organiserer skateboard søke Brettforbundets aktivitetsmidler

Ønsker klubben å skape mer aktivitet? Les om ordningen Brettforbundets aktivitetsmidler her og søk nå!

Hils på Bergen Skateboardklubb!
27.5.2026
Ikon brettIkon brettIkon brettBrettforbundet logo symbol

Hils på Bergen Skateboardklubb!

Vi har vært på klubbesøk hos Bergen Skateboardklubb. Les mer om besøket og klubben her!

alle artikler