Ståle tok bronse i Dew Tour!

Det ble en veldig spennende slopestyle-finale i Copper Mountain. Som sistemann ut leverte Sandbech et rått run og kapret tredjeplassen, bak Red Gerrard og Brock Crouch.

– Det er digg å være på pallen ass! Det var litt for mykt, så man sleit jo litt med farta. Jeg fikk melding av Sondre Hylland med tips om å ta av meg jakka i siste run. Jeg tok av meg jakka og strammet buksa for å få mer fart. Heldigvis klarte jeg å ende opp på pallen, sier Sandbech.

Se resultatlistene her!

Foto: Daniel Tengs.

I fjor stakk Sandbech av med seieren i den samme konkurransen. Les mer her.

– Nivået var høyt. Det var jævlig bra på rails, mens på hoppene ble kanskje steppet litt ned fra det vi hadde sett for oss, på grunn av farta. I run to begynte likevel folk å gjøre vanlige finalerun - det skjer et eller annet oppi hodet på folk når det er konkurranse. Det er deilig å ha en pall denne sesongen her også, håper det blir et par til, sier Sandbech.

Flere av konkurransene ble utsatt på grunn av dårlig vær, inkludert torsdagens kvalik for guttene. Dermed var alle de norske videre til finalen. På lørdagen klarnet det heldigvis opp og finalen kunne gå som normalt.

Foto: Daniel Tengs

– Det er deilig å se Ståle på pallen igjen. Han viser nok en gang at han fortsatt er en av de beste når han tar tredjeplassen i dette feltet. Det var krevende forhold, med en del fartsproblemer og mye vind, men Ståle kjører på erfaring og er smart i hvordan han legger opp runnet sitt, sier landslagssjef Per Iver Grimsrud.

I Laax Open i januar var Ståle også en av favorittene og endte opp på fjerdeplass.

Foto: Daniel Tengs.

Fire norske kjørere var med i dagens finale. Fridtjof Sæther Tischendorf tok 10.plass, Torgeir Bergem tok 11.plass og Mons Røisland 17.plass.

I morgen er det damenes tur, der Silje Norendal skal kjøre sin første konkurranse etter en måned med skade. Finalen kan du se direkte på dewtour.com

Foto: Daniel Tengs

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars
16.3.2024

TIDSSKJEMA NC big air og NM halfpipe 17. mars

Her finner du tidsskjema for NC big air og NM halfpipe

WC slopestyle Tignes
13.3.2024

WC slopestyle Tignes

World Cup slopestyle Tignes, Frankrike

Recap fra NC Slopestyle Geilo
12.3.2024

Recap fra NC Slopestyle Geilo

Recap fra NC slopestyle Geilo

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller
11.3.2024

NESTE EVENT SNOW: NC Big Air & NM Halfpipe Skimore Oslo / Wyller

Her finner du påmelding og tidsskjema!

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik
11.3.2024

NESTE EVENT SKATE: Norgescup Larvik

Finn påmelding til lørdagens Norgescup i skate i Larvik her!

Natural Selection 2024
7.3.2024

Natural Selection 2024

10.–17. mars er det klart for en av årets store høydepunkt innen snowboarding, Natural Selection Tour!