Landslagsuttak 2020

Ønsker du å surfe på landslaget? Vi ønsker søknader til 2020-sesongen!

I forbindelse med uttak til landslag for 2020-sesongen ønsker vi at aktuelle surfere sender inn en søknad der det argumenteres for hvorfor en fortjener en plass på landslaget. I tillegg til konkurranseresultater vil det legges vekt på motivasjon, mål og hva du ser for deg å delta på av konkurranser i kommende sesong.

Skriv en kort søknad som inneholder:

- Resultater

- Hvorfor du ønsker å være på landslaget

- Mål

- Planer for sesongen 2020

Som deltaker på landslaget får du tilgang til trener og oppfølging i forbindelse med ulike konkurranser. Det vil også bli dekket noe utgifter i forbindelse med internasjonale konkurranser og treningssamlinger.

Som landslagsutøver forplikter du deg til å stille opp på NM og minst to av norgescuparrangementene (eller høyere rangerte internasjonale konkurranser), samt å bidra til å fremme Brettforbundet sine sponsorer i sosiale medier når en opptrer i landslagssammenheng. Som utøver på landslaget må du skrive under på en landslagskontrakt, følge opp treningsprogram og følge dopingreglementet til Norges idrettsforbund.

Hvor mange utøvere som skal være pålandslaget i 2020 er avhengig av hvor mange og hvem som søker. Søknadene vil blirangert og de mest aktuelle surferne vil bli invitert til en uttakssamling påJæren helgen 24. til 26. januar 2020. På bakgrunn av en vurdering av nivået tilsøkerne vil det muligens bli delt inn i flere nivåer av utøvergrupper,eksempelvis et landslag og et rekrutteringslandslag.

Landslagstrener Shannon Ainslie

Søknaden sendes til Tommy.Langseth@usn.no

Søknadsfrist: 10. desember 2019

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2
14.6.2021

SNOWBOARDLANDSLAGET | Episode 2

Bli bedre kjent med landslaget i andre episode av den nye serien vår!

Starte klubb?
9.6.2021

Starte klubb?

Her kan du lese litt om hvorfor du skal starte lokal brettklubb

Se forbundstinget direkte!
5.6.2021

Se forbundstinget direkte!

Alle som er interessert i Brettforbundets arbeid kan følge tinget direkte her!

Slik blir Brettforbundstinget 2021
4.6.2021

Slik blir Brettforbundstinget 2021

Lørdag kl 10-13 møtes representanter fra hele Brettnorge til et digitalt forbundsting. Her settes retningen for de to neste årene.

Medlems-boom i Brettforbundet
2.6.2021

Medlems-boom i Brettforbundet

I et år hvor idretten har opplevd frafall i medlemsmassene har skateboard økt med hele 140 prosent.

Følg VM i Roma her!
1.6.2021

Følg VM i Roma her!

‍Tonje Pedersen og Simen Hægeland er klare for verdensmesterskap i Roma denne uken. Her finner du alt du trenger å vite om konkurransen.