Landslagsuttak 2020

Ønsker du å surfe på landslaget? Vi ønsker søknader til 2020-sesongen!

I forbindelse med uttak til landslag for 2020-sesongen ønsker vi at aktuelle surfere sender inn en søknad der det argumenteres for hvorfor en fortjener en plass på landslaget. I tillegg til konkurranseresultater vil det legges vekt på motivasjon, mål og hva du ser for deg å delta på av konkurranser i kommende sesong.

Skriv en kort søknad som inneholder:

- Resultater

- Hvorfor du ønsker å være på landslaget

- Mål

- Planer for sesongen 2020

Som deltaker på landslaget får du tilgang til trener og oppfølging i forbindelse med ulike konkurranser. Det vil også bli dekket noe utgifter i forbindelse med internasjonale konkurranser og treningssamlinger.

Som landslagsutøver forplikter du deg til å stille opp på NM og minst to av norgescuparrangementene (eller høyere rangerte internasjonale konkurranser), samt å bidra til å fremme Brettforbundet sine sponsorer i sosiale medier når en opptrer i landslagssammenheng. Som utøver på landslaget må du skrive under på en landslagskontrakt, følge opp treningsprogram og følge dopingreglementet til Norges idrettsforbund.

Hvor mange utøvere som skal være pålandslaget i 2020 er avhengig av hvor mange og hvem som søker. Søknadene vil blirangert og de mest aktuelle surferne vil bli invitert til en uttakssamling påJæren helgen 24. til 26. januar 2020. På bakgrunn av en vurdering av nivået tilsøkerne vil det muligens bli delt inn i flere nivåer av utøvergrupper,eksempelvis et landslag og et rekrutteringslandslag.

Landslagstrener Shannon Ainslie

Søknaden sendes til Tommy.Langseth@usn.no

Søknadsfrist: 10. desember 2019

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Historisk NM på Jæren
27.10.2020

Historisk NM på Jæren

Fikk du ikke tatt turen til Jæren? Fortvil ikke, her er NM-oppsummeringen til våre venner i Surf Norge.‍

Se surf-NM direkte!
25.10.2020

Se surf-NM direkte!

Norgesmesterskap i bølgesurf direkte fra Jæren

Resultater | Surf-NM2020
24.10.2020

Resultater | Surf-NM2020

Se resultatlistene fra årets norgesmesterskap i surf!

Støtt årets TV-aksjon!
16.10.2020

Støtt årets TV-aksjon!

Brettforbundet oppfordrer alle snowboardere, skatere og surfere til å støtte årets TV-aksjon for et renere hav.

Slik blir surf-NM 2020
16.10.2020

Slik blir surf-NM 2020

‍Alt du trenger å vite om årets norgesmesterskap i surf på Jæren.