Landslagsuttak 2020

Ønsker du å surfe på landslaget? Vi ønsker søknader til 2020-sesongen!

I forbindelse med uttak til landslag for 2020-sesongen ønsker vi at aktuelle surfere sender inn en søknad der det argumenteres for hvorfor en fortjener en plass på landslaget. I tillegg til konkurranseresultater vil det legges vekt på motivasjon, mål og hva du ser for deg å delta på av konkurranser i kommende sesong.

Skriv en kort søknad som inneholder:

- Resultater

- Hvorfor du ønsker å være på landslaget

- Mål

- Planer for sesongen 2020

Som deltaker på landslaget får du tilgang til trener og oppfølging i forbindelse med ulike konkurranser. Det vil også bli dekket noe utgifter i forbindelse med internasjonale konkurranser og treningssamlinger.

Som landslagsutøver forplikter du deg til å stille opp på NM og minst to av norgescuparrangementene (eller høyere rangerte internasjonale konkurranser), samt å bidra til å fremme Brettforbundet sine sponsorer i sosiale medier når en opptrer i landslagssammenheng. Som utøver på landslaget må du skrive under på en landslagskontrakt, følge opp treningsprogram og følge dopingreglementet til Norges idrettsforbund.

Hvor mange utøvere som skal være pålandslaget i 2020 er avhengig av hvor mange og hvem som søker. Søknadene vil blirangert og de mest aktuelle surferne vil bli invitert til en uttakssamling påJæren helgen 24. til 26. januar 2020. På bakgrunn av en vurdering av nivået tilsøkerne vil det muligens bli delt inn i flere nivåer av utøvergrupper,eksempelvis et landslag og et rekrutteringslandslag.

Landslagstrener Shannon Ainslie

Søknaden sendes til Tommy.Langseth@usn.no

Søknadsfrist: 10. desember 2019

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.

SkateboardAwards 2020
23.5.2020

SkateboardAwards 2020

Se hele SkateboardAwards 2020!

Stem på årets skater!
15.5.2020

Stem på årets skater!

Nominasjonene til den gjeveste prisen til SkateboardAwards er klare. Se hvem som er nominert og stem!

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.
13.5.2020

Surfekonkurranse 17. mai - 17. juni.

Vi inviterer til en måneds digital surfekonkurranse!

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020
12.5.2020

Kevin Bækkel: REAL STREET 2020

En ny runde med X Games sin Real Street er i gang, og i år er vår egen Kevin Bækkel en av seks skatere som er plukket ut til konkurransen.

Foul Play: Norway’s Skate Ban
9.5.2020

Foul Play: Norway’s Skate Ban

I dag er det 31 år siden skateboard-forbudet i Norge ble opphevet. Se dokumentaren om forbudstiden fra Olympic Channel!