Slik blir X Games Hafjell

Årets gjeveste snowboard-konkurranse i Norge er rett rundt hjørnet, med Sandbech, Kleveland, Røisland, Tischendorf og Eckhoff i den norske troppen. Snowboardkonkurransene starter med big air og knuckle huck på lørdagen, før slopestyle-finale på søndag.

Hele eventet sendes direkte på NRK Sport, med blant andre Jonas Greve i studio. Sjekk ut sendeplanen her!

Kjøp billetter til X Games Hafjell her!

Lørdag 7. mars - big air og knuckle huck

15:30: KVINNER BIG AIR-FINALE

Snowboard-delen av X Games sparkes starter med damenes big air-finale. Her er det dessverre ingen norske med, ettersom Silje er ute med benbrudd.

17:30: MENN BIG AIR-FINALE

Norske kjørere: Ståle Sandbech, Marcus Kleveland og Mons Røisland.

Dette er Marcus Kleveland sin første ordentlige konkurranse etter at han knuste kneskålen for litt over et år siden. I januar kjørte han sin aller første konkurranse etter skaden, og tok andreplassen i Knuckle Huck i X Games Aspen.

Se fullstendig kjøreliste her!

19:30: KNUCKLE HUCK

Knuckle Huck er mer eller mindre laget for Marcus, som er den som har fått leking på kulen opp i vinden, og arrangeres for først gang i Norge. Fridtjof Sæther Tischendorf vant også denne konkurransen under X Games Aspen i 2019. I årets konkurranse i Aspen tok han også tredjeplassen rett bak Kleveland. Sammen med rekrutt-landslagskjører Mathias Eckhoff, som er kjent for sin kreative kjøring, stiller altså de norske sterkt.

Mons Røisland tok sølvmedalje slopestyle under X Games Aspen i januar.
Foto: Daniel Tengs

Søndag 8. mars - Slopestyle

10:30: KVINNER SLOPESTYLE-FINALE

Også her var Silje Norendal eneste inviterte. Dermed blir det ingen norske å se i denne konkurransen heller.

13:30: MENN SLOPESTYLE-FINALE

Norske kjørere: Ståle Sandbech, Marcus Kleveland og Mons Røisland.

Helgen avsluttes med det som kanskje er ansett som høydepunktet. Også her er det Ståle, Marcus og Mons som er invitert. Mons har allerede sikret seg en slopestyle-medalje X Games Aspen og vil uten tvil være en av favorittene i helgen. Det samme gjelder Ståle, som er en av sportens mest rutinerte slopestyle-kjørere.

Se hele programmet her!

Brettvettregler
2.4.2020

Brettvettregler

Hjemmepåsken er like rundt hjørnet, det eneste vi vil er å komme oss ut! Dette er frihet under ansvar i praksis!

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen
27.3.2020

Brettforbundet permitterer deler av administrasjonen

Som et resultat av koronaviruset reduserer Brettforbundet driften for å sikre aktivitet i årene som kommer.

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno
26.3.2020

Rekrutten: Turboble og snowboardglede i Livigno

Ny bildeserie fra landslagsrekrutten Emil Leenderts!

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken
24.3.2020

Gi frivilligheten en sjanse | Gråkallparken

Stian Karlsen og Mats Larsen har bygd en av landets beste parker gjennom frivillig arbeid!

Se editen fra Sint Railjam!
20.3.2020

Se editen fra Sint Railjam!

Sammen med Norsk Tipping har vi satt i gang et stort jentesatsingsprosjekt denne sesongen. Sjekk ut edit fra et av høydepunktene!

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!
19.3.2020

Kristian Moen ble nummer to overall i SBX!

Kristian Moen har hatt sin beste sesong noen gang. Før jul tok han fem av fem mulige medaljer i både snowboardcross og banked slalom.