Stem på årets foto!

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Stem også på:

Årets nykommer

Årets standout

Årets videopart

Bransjeprisen

For å bli nominert til årets foto må bildet være teknisk godt med tanke på komposisjon, timing, eksponering og bruk av lys. Bildet må være originalt og fra en spesiell setting, det må få frem en stemning og utfordre på en kreativ eller fortellende måte. Årets bilde må også få frem et triks eller skating på en god måte, og det må være en “make”.

Disse er nominert til årets foto:

Lars Gartå – Didrik Galasso, bs 5050

Jurybegrunnelse:

Dette er brutalt, og det kommer godt frem. Liker godt at vi ser hele spotten i en stor total, da vi får frem størrelsen og hvor bratt denne ledgen er. Bussen og menneskene rundt ser små ut i forhold, og Didrik stikker fint ut fra bakgrunnen i samme rødfargen som 60-bussen som kjører forbi.

Marius Svendsen – Marcus Shaw, kickflip backside noseblunt

Jurybegrunnelse:

Dette er et nydelig balansert bilde, med fine linjer i bakgrunn og skatspot. Fint og naturlig lys som får skater og spot til å stikke fint frem. Timingen er fin og komposisjonen godt løst med vinkel godt ovenfra, for å se gappen før curben. Alt i alt, et veldig godt komponert bilde!

Martin Strøm - Kevin Bækkel, polejam

Jurybegrunnelse:

Dette er et kult bilde i sort/hvit, som kler både skater og spot. Det er en røff og lang bakke og det kommer godt frem i dette bildet. Fint sollys med mye kontraster som tydeliggjør spot, og gir en god balanse mellom sort og hvit. Kevin skiller seg godt fra himmelen bak uten noen forstyrrende elementer. Totalt sett et tøft bilde!

Sebastian Bjerkvik - Didrik Galasso, drop in to 5050

Jurybegrunnelse:

Fint komponert bilde av en kreativ spot. Timingen er god og vinkelen får frem helheten av tricket. Et godt teknisk foto som viser triks og skater på en fin måte. Balansert fargepalett med grønne bukser som går igjen i trærne rundt bildet, og mot de lyse og varme fargene i bakgrunnen om på veggen under.

Kristina Westad – Tonje Pedersen, kickflip

Jurybegrunnelse:

Stilig bilde fra en kreativ vinkel med bruk av forgrunn for å skape dybde. Jeg synes det er tøft å bryte noen regler ved å rotere bildet, det er også for å parallellisere den hvite linjen på fotballbanen. Både skater og triks kommer fint frem her, så totalt sett er dette et fint bilde.

Stem frem årets klubb!
28.9.2020

Stem frem årets klubb!

Er klubben din blant de nominerte til Snowboardawards?

Stem på Årets bilde!
25.9.2020

Stem på Årets bilde!

Foto har alltid vært en enormt viktig del av snowboarding. Disse fem er nominert til Årets Bilde 2020

Årets triks
21.9.2020

Årets triks

Stem frem årets triks til Snowboardawards!

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!
18.9.2020

Disse er nominert til Årets Gjennombrudd!

Nominasjonene til årets digitale Snowboardawards er endelig klare. Stem frem den du mener fortjener prisen for årets gjennombrudd!

Medlemsfordel | Snø
14.9.2020

Medlemsfordel | Snø

Som medlem av klubb tilknyttet Brettforbundet får du medlemsfordeler på Snø.

Takk for godt oppmøte!
11.9.2020

Takk for godt oppmøte!

Takk for godt oppmøte, spennende spørsmål, og ikke minst, nyttige innspill!