Stem på årets foto!

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Stem også på:

Årets nykommer

Årets standout

Årets videopart

Bransjeprisen

For å bli nominert til årets foto må bildet være teknisk godt med tanke på komposisjon, timing, eksponering og bruk av lys. Bildet må være originalt og fra en spesiell setting, det må få frem en stemning og utfordre på en kreativ eller fortellende måte. Årets bilde må også få frem et triks eller skating på en god måte, og det må være en “make”.

Disse er nominert til årets foto:

Lars Gartå – Didrik Galasso, bs 5050

Jurybegrunnelse:

Dette er brutalt, og det kommer godt frem. Liker godt at vi ser hele spotten i en stor total, da vi får frem størrelsen og hvor bratt denne ledgen er. Bussen og menneskene rundt ser små ut i forhold, og Didrik stikker fint ut fra bakgrunnen i samme rødfargen som 60-bussen som kjører forbi.

Marius Svendsen – Marcus Shaw, kickflip backside noseblunt

Jurybegrunnelse:

Dette er et nydelig balansert bilde, med fine linjer i bakgrunn og skatspot. Fint og naturlig lys som får skater og spot til å stikke fint frem. Timingen er fin og komposisjonen godt løst med vinkel godt ovenfra, for å se gappen før curben. Alt i alt, et veldig godt komponert bilde!

Martin Strøm - Kevin Bækkel, polejam

Jurybegrunnelse:

Dette er et kult bilde i sort/hvit, som kler både skater og spot. Det er en røff og lang bakke og det kommer godt frem i dette bildet. Fint sollys med mye kontraster som tydeliggjør spot, og gir en god balanse mellom sort og hvit. Kevin skiller seg godt fra himmelen bak uten noen forstyrrende elementer. Totalt sett et tøft bilde!

Sebastian Bjerkvik - Didrik Galasso, drop in to 5050

Jurybegrunnelse:

Fint komponert bilde av en kreativ spot. Timingen er god og vinkelen får frem helheten av tricket. Et godt teknisk foto som viser triks og skater på en fin måte. Balansert fargepalett med grønne bukser som går igjen i trærne rundt bildet, og mot de lyse og varme fargene i bakgrunnen om på veggen under.

Kristina Westad – Tonje Pedersen, kickflip

Jurybegrunnelse:

Stilig bilde fra en kreativ vinkel med bruk av forgrunn for å skape dybde. Jeg synes det er tøft å bryte noen regler ved å rotere bildet, det er også for å parallellisere den hvite linjen på fotballbanen. Både skater og triks kommer fint frem her, så totalt sett er dette et fint bilde.

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!
29.6.2020

Tangerud og Pedersen er norgesmestere!

Skyhøyt nivå og rå skating i gårsdagens norgesmesterskap på Hamar.

Disse er kvalifisert til NM på Hamar
19.6.2020

Disse er kvalifisert til NM på Hamar

Resultatene til insta-kvalifiseringen er klare!

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt
18.6.2020

– Rett og slett en av de råeste opplevelsene jeg har hatt

‍Brettforbundet har vært på befaring i et av verdens mest populære wavepools.

Tromsø - Drømmenes Paris
12.6.2020

Tromsø - Drømmenes Paris

I starten av mars, var Norsk Tippings jenteteam og Sensesse på tur til Tromsø for å filme sesongens beste street-edit 🔥

Best trick Hamar
10.6.2020

Best trick Hamar

Kvalifiseringen til NM på Hamar er i gang!

NM i Bodø utsettes til 2021
27.5.2020

NM i Bodø utsettes til 2021

Skateboard-NM, som skulle rulles ut i Bodø neste måned, avlyses på grunn av korona.