Stem på årets edit!

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Stem også på:

Årets nykommer

Årets standout

Årets videopart

Bransjeprisen

Årets foto

For å bli nominert til årets skateboardedit, må arbeidet være godt teknisk gjennomført, og gi et godt bilde av både skaternes personlighet og skateboarding som miljø og aktivitet. Editen skal bestå av gode bilder og være fortellende, nyskapende, kreativ og original. Det legges også vekt på variasjon, bruk av lys, unike locations og musikkvalg. Årets Skateboardedit må også være en montage av flere kjørere og filmen kan inneholde alle typer terreng, park, konkurranse, eller street. Fokuset er på filmerens arbeid, og vinneren er personen som har filmet og redigert årets beste edit.

Gustav Tønnesen, Sour Solution II

Jurybegrunnelse:

Sour Solution II ble inkludert i Quartersnacks’ liste over de 20 beste skatefilmene fra 2010-tallet, og det sier litt når man ser de andre filmene på lista. Utrolig kult at en fyr fra Norge og Egersund har laget en av tidenes beste skatefilmer! Gustav sine evner på brettet kommer også til syne i filmingen hans, noen lines er filmet så annerledes at selv de mest erfarne skatere og filmere undrer seg. Nivået på skaterene i filmen er skyhøyt og sammensetningen av musikk og skating motiverer.

Pekka Løvås, De Andre

Jurybegrunnelse:

Nivået på skatingen i De Andre er av internasjonal klasse. Kameraføringen til Pekka er unik og har inspirert en hel generasjon med filmere. Editene er nytenkende og inspirerer til kreativ skating. Denne filmen inneholder mange nye ansikter, så vel som alle legendene han har vist frem i sine siste videoer. Som alltid er filmingen og redigeringen upåklagelig, og vi er ekstra fornøyd med valg av musikk som lager ekstra god stemning til et allerede fabelaktig show.

Cobble Skateboards, Bjørgvin

Jurybegrunnelse:

Are Aasvang og Cobble-gjengen har tatt med VX’en ut på oppholdsdager i den vestlandske crust-hovedstaden. Bergen ser alltid bra ut på film! Kult å se at det også har dukket opp ucrusty spots i byen, #visitbergen? Didrik Lothe og Tarjei Thomassen leverer solide parts (props til sistnevnte for både Donna Summer og 1450-innslag, «I Feel Gabe»), men det er Fredrik Winsents aka WVG som stjeler showet. Pro-faktor!

Martin Stuve Strøm, YIHA

Jurybegrunnelse:

Hamar! Rå parts fra Sivert Øverås, Martin Dammen og Creature-pro Kevin Bækkel. Dæven døtte som sistnevnte drar på, alltid like nervepirrende å se på. Øyvind Svensen skater også som en proff, alltid bra line-ups i filmene til VX-virituoso og jack of all trades Martin Strøm. Ekstra kult å se at snowboarder Alek Østereng, aka Anthony Van Østerengen, fremdeles har Norges beste skatestil.

SNOWBOARDAWARDS 2020
28.11.2020

SNOWBOARDAWARDS 2020

Få med deg årets digitale snowboardawards!

Para-VM på hjemmebane utsettes
26.11.2020

Para-VM på hjemmebane utsettes

På grunn av smitte-situasjonen må Kristian Moen la VM-medaljen vente til 2022.

NTG og Brettforbundet inviterer til ny juniorsamling på Geilo!
19.11.2020

NTG og Brettforbundet inviterer til ny juniorsamling på Geilo!

NTG og Brettforbundet inviterer til juniorcamp på Geilo 4-6. desember!

Klubben i ditt hjerte
6.11.2020

Klubben i ditt hjerte

Nå kan du vinne penger til klubben i ditt hjerte!

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!
30.10.2020

Se filmene fra edit-konkurransen på SNØ!

Team 2 med Sindre Tveiten, Anders Fornes, Stine Espeli Olsen og Odin Røhrt stakk av med seieren i årets edit-contest på SNØ.

Emils sweet spot
28.10.2020

Emils sweet spot

Emil Leenderts om den ferske fotoboka Sweet Spot.