Stem på årets skater!

23. mai arrangeres Norges første SkateboardAwards - på Facebook. Her skal vi hedre fjorårets helter og inspirasjonskilder, og ikke minst kose oss med ei lita feiring. Nominasjonene legges fram av en skuddsikker jury satt sammen av komiteen i Brettforbundet. Ni priser vil ha en publikumsavstemning som sammen med juryen vil være med å avgjøre disse prisene.

Stem også på:

Årets nykommer

Årets standout

Årets videopart

Bransjeprisen

Årets foto

For å bli nominert til årets skater må vedkommende kunne vise til topplasseringer i store internasjonale konkurranser eller en god, internasjonalt anerkjent videopart. Vedkommende må ha vist frem skatingen sin tydelig gjennom forskjellige kanaler og være en inspirasjonskilde for andre. Årets skater må også ha unike ferdigheter, skille seg ut teknisk og kreativt, og bidra til å utvikle skateboarding som aktivitet og kultur.

Her er de fem veldig forskjellige, verdige nominerte til prisen årets skater.

Didrik Galasso

For Didrik Galasso ble 2019 et stort år. Først var han aktuell med rå skating i Gronze Island - Sao Miguel. Samme måned publiserte han sin første part for året, "Deedz's "Mustache Rides" Part" for Enjoi, publisert hos Thrasher magazine. I juli brøt nyheten at Didrik ble pro for Enjoi. Tilhørende propart "Deedz nuts" ble publisert hos Thrasher senere samme måned. November ble det offentliggjort at han var blant de nominere som kjempet om Thrasher Magazine Skater of the Year.

Tonje Pedersen

I flere år har Tonje Pedersen toppet nasjonale konkurranser. I 2019 har hun utmerket seg med flere gode resultater både nasjonalt og internasjonalt. Blant disse: 7. plass X Games Norway, Norgesmester i street og park, 1. plass Trikkestallen street, 10. plass World Skate Street League Pro Tour Los Angeles Women's Street Qualifiers, og 3 plass EURO SB Ruhr Games.

Kevin Bækkel

Kevin befestet sin posisjon som en av verdens mest gnarly skatere i 2019. Uredd skater han spots de fleste andre ville hatt mareritt om. Med en vanvittig Creature-videopart, sinnsyke insta-klipp, egen colorway-sko fra Emerica, x-games deltakelse og generell ripping overalt hvor han befant seg, var det et rått år for Kevin.

Gustav Tønnesen

Året 2019 startet med at Gustav fikk en colorway hos Adidas. I Februar ble filmen Sour Solution 2 publisert. Filmet og redigert av Gustav selv som i tillegg hadde egen rå part. Senere samme år hadde han en part i Adidas Reverb. I denne perioden hadde han også et intervju hos Thrasher Magazine. Innimellom alle prosjektene slipper han også tricks på insta som får hele verden til å klø seg i hodet.

Fredrik Tangerud

Fredrik Tangerud har i flere år bemerket seg med skating på veldig høyt nivå. I 2019 kvalifiserte Fredrik seg som nummer én ved X Games Norway, finalen endte med en 9. plass. Samme år leverte han gode resultater i konkurransene Mjøsskate og Trikkestallen XMAS Jam. Samtidig leverer han banebrytende skating på instagram som går verden rundt.

Disse er nominert til SkateboardAwards
27.4.2021

Disse er nominert til SkateboardAwards

Sjekk ut hvem som er nominert til årets Skateboardawards og stem!

– Helt vilt å vinne på hjemmebane!
26.4.2021

– Helt vilt å vinne på hjemmebane!

‍Eilertsen og Kleveland tok kongepokalene på årets snowboard-NM, mens Kongen av Geilo stakk av med big air-gullet

Snowboard-NM 2021 | Direkte
24.4.2021

Snowboard-NM 2021 | Direkte

Se årets Norgesmesterskap i Snowboard, direkte fra Geiloparken!

Se filmen fra TruseTorsdag i Gråkallparken!
20.4.2021

Se filmen fra TruseTorsdag i Gråkallparken!

Med 85 jenter på plass ble TruseTorsdag i Gråkallparken ble en kjempesuksess!

NM på Geilo sendes direkte!
20.4.2021

NM på Geilo sendes direkte!

På søndag ruller vi i gang et koronatilpasset norgesmesterskap for toppidretten, i Geiloparken

Kleveland med sammenlagtseier etter overlegen førsteplass i Silvaplana!
28.3.2021

Kleveland med sammenlagtseier etter overlegen førsteplass i Silvaplana!

‍Marcus Kleveland rundet av verdenscupen med med hele 96 poeng dagens konkurranse i Sveits.